سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... قلبم را از وحشت آفریدگانِ بدت بپوشان، و انس به خود و دوستان و فرمانبرانترا به من ببخش . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
چهارشنبه 87 آبان 29 , ساعت 9:8 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

برگشت به خود

در این مختصر، بحث پیرامون معضلات اجتماعى جامعه ایرانى ماست، که انشاء الله سعى بر این است که با شناختن این کمبود ها و عیب ها در خود، به برطرف کردن آن بپردازیم.

یکى از این معضلات قانونگریزى است که در بین ما کرارا وجود دارد و متاسفانه امرى طبیعى شمرده مى شود، و براى رسیدن به اهداف خود حاضریم هر قانونى را بشکنیم! چرا وقتى چراغ قرمز است اتومبیل ها حرکت مى کنند در حالى که باید بایستند؟ یا چراهنگامى که این چراغ سبز است عابرین به حرکت خود ادامه مى دهند درحالى که حق با رانندگان است؟ چرا تا وقتى که زور نباشد ما حاضر به رعایت قانون و مقررات نیستیم؟ مگر نه این که قوانین براى امنیت و آرامش ما وضع شده است؟ پس چرا از کوچکترین پارتى بازى مثلا در صف نانوایى ( که مثالى عینى است ) تا کارهاى بزرگ دست نمى کشیم؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟ مگر نباید به قوانین الهى پایبند باشیم؟

گروهى مى گویند چون عرف است ما انجام مى دهیم . ما مى گوییم آیا اگرهمه بخواهند به جهنم بروند شما نیز مى خواهید؟

این مشکل در طول تاریخ دیده مى شود . اما براى حل کردن این گونه معضلات احتیاج به همت و از خود گذشتگى است که زمینه را براى نسل آینده آماده کنیم تا مورد سرزنش آنها قرارنگیریم!

( تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)



لیست کل یادداشت های این وبلاگ